MÜDERRİSOĞLU KEMAL BEYDEN OĞULLARINA MEKTUP VAR




1960 ve 1970 kuşağı iyi hatırlar Muz o dönemlerde zengin yiyeceği sayılırdı. O zamanlar sık sık evlere giren bir meyve değildi. Geçenlerde Fatma Girik'in eski bir röportajında okumuştum şöyle diyordu: “13 yaşındaydım, büyük hayaller kurmuyordum. Levent'te bir villada oturur muyum, evde yardımcılarım olur mu, adıma ödüller konulur mu gibi şeyler aklımın ucundan bile geçmezdi. Tek derdim eve ekmek götürmekti. İlk olarak barda oturan bir kızı oynadım, elime 2.5 lira tutuşturdular. Bir sene sonra, 1957'de 1000 TL karşılığında oyunculuğa başladım. Bu parayı eve getirip anneme verdiğimde mavi bir bluz ve muz istedim. Muz o kadar ulaşılmazdı ki bizim için o zamanlar; ilk kez 14 yaşında yedim.

İşte yazımızın konusu olan ilginç bir efemera belgesinde Zonguldak’ın tanınmış simalarından Kereste Tüccarı Müderrisoğlu Kemal Bey soyadı kanunu sonrasındaki ismiyle Kemal GÜREL İstanbul’da okuyan oğulları Zekai ve Azmi’ye bir mektup yazıyor. Mektubun yazılma tarihi 23.12.1928 harf devrimi daha çok taze ama belli ki iyi eğitim almış olan Kemal Bey yeni yazıya çabuk intibak etmiş muhtemelen Fransızca bildiğinden dolayı güzelde bir el yazısı var. Zekai ‘ye hitaben diyor ki: Mektup ile beraber 1 lira gönderiyorum. Muz alıp kardeşinle beraber yiyiniz.

Kemal GÜREL hakkında kısaca bilgi vermek gerekirse, 1891 Trabzon doğumlu olup Zonguldak’ın tanınmış ailelerinden Barlıların damadı olduğunu görüyoruz. Ahmet Ali Ağa'nın oğlu Ali BARLI'nın kızı Hamide Hanımla evlidir. Zonguldak'ta Müderrisoğlu Keresteci Kemal adıyla tanınan iş adamıdır. Ayrıca Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası’nın başkanlığı görevi de üstlenmiştir. Ondan iki yaş küçük olan kardeşi Ahmet Nuri GÜREL 7.ve 8.Dönem TBMM Zonguldak Milletvekilliği yapmıştır.

 

Kaynak:

1- Ekrem Murat Zaman, “Milletvekillerimizi tanıyalım: Ahmet Nuri Gürel”

http://www.pusulagazetesi.com.tr/milletvekillerimizi-taniyalim-ahmet-nuri-gurel-108355-haberler.html

2- Yrd.Doç.Dr. Hamdi GENÇ, “Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Zonguldak’ta Nüfus, Ticaret ve Sanayi (1920–1932)”

3-Efemera belgesi mektup Bitmezat sitesinden alınmıştır.


Yorumlar

Kemal amca arnavut kökenlidir/kendisini tanırdım/çocuklarından tanıdığım vardı/gelini İNCİ abla erken yaşta vefat etti-sanırım SUAVİ nin hanımı-1970 li yıllarda amerikaya gidip gelirlerdi.bahçıvanlarından yeni doğacak bi köpek yavrusu istemiştim-5 yaşlarındaydım vermişlerdi.kemal amca beni camiye götürmüştü.şimdi İstanbul pastanesinin arka dere tarafında bürosu vardı orda kuran okurdu/babama bu amcanın kim olduğunu sorduğumda keresteci kemal bey dedi
Halil İbrahim Bey çok teşekkürler.
Yıllar sonra da olsa tanıdık bir simayı sayenizde yad ettik.
Hakkında bilgi edinmiş olduk.

Bu blogdaki popüler yayınlar

KDZ.EREĞLİ İLE İLGİLİ KİŞİ, LAKAP,YER ADLARI VE DEYİMLER

BİR İSYANIN ANATOMİSİ;DEVREKLİ SAHTE KADIN PEYGAMBER DUDU HATUN İSYANI İLE KIZLAR DERESİ EFSANESİNİN BAĞLANTISI

ZONGULDAK DOĞUMLU TÜRK POPU’NUN İLK STARLARINDAN AY-FERİ