FATMA ADINDA MEÇHUL BİR KIZ


Hikayemizin kahramanı küçük bir kız çocuğu adı Fatma , Zonguldak'ta bir Fransız Misyonunda yaşıyor. Orada tanıştığı çok sevdiği hatta "Anneciğim" dediği Rahibe Marie İstanbul'a Notre Dame de Sion'a gidince onu çok özlüyor.Ona mektuplar ve fotokartlar yolluyor yıl 1927 hikayenin sonu nedir? Belki de hiç bir zaman öğrenemeyeceğiz...








13 Haziran 1927

Çok sevgili anneciğim,
Size, tahammül edilemez Fatma’nızı hatırlatacak bir Zonguldak manzarası gönderiyorum. Gemiye binmeden önce size gönderdiğim mektubumun cevabını sabırsızlıkla bekliyorum. Canım anneciğim, en derin saygılarımı kabul ediniz.
Fatma

Constantinople (İstanbul)
Notre Dame de Sion Yatılı Okulu
Çok Saygıdeğer Anne, Sion’dan Marie Ambroisene





19 Ağustos 1927

Çok sevgili anneciğim,
Beni unuttuğunuzu düşündüğüm bu kadar uzun bir sessizlikten sonra, küçük ve zarif mektubunuzu Crysostane Hemşire’nin mektubu içinde buldum. Ne kadar sevinip mutlu olduğumu size anlatamam. Kendi kendime hep “işte, anneciğim söz vermesine karşın bana yazmadı” diyordum ama cevabınızın neden geciktiğini şimdi anladım.
Büyük bir muhabbetle sevdiğimiz biricik annemizin gidişini öğrendiğimde çok kırıldım. Eğer bunun onun hoşuna gideceğini düşünüyorsanız, ona yazabilir miyiz?
Annem, size mektubumun cevabını beklemeden yazmak istedim ama sizi bu kadar kötü bir Fransızca ile yazılmış mektubumla rahatsız etmeye cesaret edemedim. Ancak sizi asla unutmadım. En derin saygılarımla hislerimi kabul ediniz lûtfen.
Fatma


Fransızca'dan çeviren sevgili dostum Sadun DURAN'a sonsuz teşekkürler...


 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KDZ.EREĞLİ İLE İLGİLİ KİŞİ, LAKAP,YER ADLARI VE DEYİMLER

ZONGULDAK DOĞUMLU TÜRK POPU’NUN İLK STARLARINDAN AY-FERİ

BİR İSYANIN ANATOMİSİ;DEVREKLİ SAHTE KADIN PEYGAMBER DUDU HATUN İSYANI İLE KIZLAR DERESİ EFSANESİNİN BAĞLANTISI