30 Ocak 2016 Cumartesi

KDZ.EREĞLİ SAYFASI BİR İNTİKAM KİTABINA VESİLE OLDU


                                         KDZ.EREĞLİ SAYFASI BİR İNTİKAM KİTABINA VESİLE OLDU
 
                                                                         SAYFA 193

 SAYFA 194 
 
9 Ağustos 2007 Perşembe günü vira bismillah diyerek başladığımız bu blog demek ki Ağustos ayında nasip olursa 9 yaşına basacak. Tamamen amatör bir ruh ile hobi şeklinde başladığım bu çalışmanın bugün geldiği nokta bir hayli ilginç. Bu blogdan eserlerinde ve makalelerinde hatta yüksek lisans tezlerinde yararlananlar olduğu gibi belgesellerde de kaynak gösterilmesi gayet hoş bir durum. Ama lakin 23 Ağustos 2007 Perşembe günü yaptığım bir paylaşım 8 sene sonra beni baya popüler hale getirdi.(!) UZUN MEHMET HAYAL Mİ? GERÇEK Mİ? SİZ KARAR VERİN başlığı altında SAKAOĞLU ve ARMAĞAN’ın Uzun Mehmet ile görüşlerini paylaşmıştım.
Bunda elbette bir sorun yoktu. 21 Aralık 2008 Kdz. Ereğlili takma adıyla daha sonra google yardımıyla soyadının HACIMÜEZZİNOĞLU olduğunu bulduğum bir şahıs tarafından zehir zemberek bir yorum yazılıyor.25 Aralık 2008 tarihinde yorumu gören bendeniz önce şaşırıp afallamakla beraber kızgınlıkla bu densize kendimce ağzının payını veriyorum. Ses seda kesiliyor. Hayatın akışı içinde küçük bir detay olarak unutulup gidiyor. Arada tarihe hevesli ama metodolojiden kaynak taramadan bihaber heyecanla bir Edebiyat öğretmeni ortaya çıkıyor. İlk tanışmam Milli Eğitim Müdürlüğünde bir şube müdürümüze iki kitabını imzalayıp verirken bunun kendine ödül getirip getirmeyeceğini sorgulaması ile oluyor. Popülerlik peşinde biri izlenimi ediniyorum. Sonrasında ikinci kitabı KARA PAPAZ MAKARİOS’UN İNTİKAMI’nı bana imzalayıp veriyor. Kitabı merak ve heyecanla iki gün inceliyorum. Kdz. Ereğli KARAKAVUZ köyünden mübadele ile Makarios’ta Kıbrıs’a gitmiş söylencesinden yola çıkarak hiçbir somut belge koyamadan yaşlılarla yapılan sohbetler daldan dala konan alakasız yazılarla ebadı genişletilmiş bir kitap olarak yorumluyorum. Yazarı arayıp bu konuda ikna edici belgeler yok diyorum. Aradan zaman geçiyor aynı yazar Edebiyat öğretmeni RECEP ÇETİN bu kez yerel gazetelerde arzı endam ediyor. Kdz. Ereğli Orta Camii (Orhan Gazi Camii) İstanbul da ki Ayasofya’dan daha eski olarak lanse ediyor. Haber çeşitliliği ve sansasyon adına 1-2 yerel gazete sonrasında ulusal basında haberler çıkıyor. Sonrasında bazı Osmanlı dönemi mezar taşlarını okuduğunu ve seyyid aileleri tespit ettiğini, Ümmi Kemal adlı Anadolu evliyasının (Bolu da türbesi vardır) Aslında Gülüç’te yaşadığını türbesinin orada olduğunu sıralayıp duruyor. Buraya kadar sorun yok neyse kitap çıkıyor elime ulaşıyor. Şoktayım 2008’de Kdz. Ereğli belediyesi için hazırladığım GÖZTEPE VE NASRULLAH EFENDİ çalışmamı kaynak vermeden bu blogdan hemde nasıl olduysa aynı resimlerle 2 kere kitabın farklı bölümlerinde kullanmış kitapta dipnot, kaynakça vb. hak getire içimden yayınevi para kazanmak amaçlı hiçbir redakte ve editörlük hizmeti sunmadan kitabı basmış diyorum. Kitapta tespit ettiğim bilgi yanlışlıkları var. Sonrasında Kdz. Ereğli Belediyesinin kitaba hamilik yaparak Kasım ayında imza tanıtım günü yapacağını birde yazara Ereğli’nin değerlerini anlatması için bir söyleşi isteğinde bulunulduğunu basından öğreniyorum. Bu durumu eleştiren bir yazı yazıyorum belgeleriyle 2 yerel gazete sağ olsun yayınlıyor.
Ortada bir intihal ve yanlış bilgilerle dolu kitabın üstelik belediye aracılığıyla tanıtılması durumu var. Bunu açıkçası hazmedemiyorum Belediye Kültür Müdürlüğünü arayıp bu durumdan belediyeyi haberdar ediyorum. Belediyeye avukat kanalıyla bir ihbarname çektirmek geliyor aklıma ama mesai saati içinde yetiştiremiyorum. Neyse yazar AKM Nikâh salonunda birde kapıya güvenlik gücü isteyerek benim baskınımdan korkarak (!) gayet stresli bir hava içinde kitabını tanıtıyor diyeceğim ama hayır tam tersi oluyor. Konu Kestaneci Mahallesi sakinlerine UZUN MEHMET YOKMUŞ diyenler var şovuna dönüşüyor.
Şahsım yarı açık yarı kapalı tekelci olmakla, kıskançlıkla, Ereğli’ye, Uzun Mehmet’e ihanet ile suçlanıyor. Ertesi gün bir gazete bunu çok büyük bir habercilik adına manşetten veriyor. Ben şaşkın kitabını nasıl savunacak dayanakları ne olacak diye beklerken yazarımız meğer 1-2 gazete gezip ajitasyon yapmış. Bu arada beni ve çalışmalarımı takdir eden bir gazeteci beni arayıp yarım saate yakın konuşuyor konu kitap değil UZUN MEHMET? Gazeteci bana bu yazımın girişinde isimsiz toruna yazdığım metni okuyor ben ne alaka diyorum sonra anlıyorum. Sıkışan bunalan yazar ÇETİN olayı başka mecralara yayarak zor durumdan kurtulma peşinde. Bende bir refleks ile telaşla bloğumda meçhul şahıs ile yaptığım tartışma ifadelerini tümden siliyorum.
Gayet saf bir şekilde gazeteler aracılığıyla yazdığım kitap eleştirisine cevap bekliyorum. Yazar sonuçta edebiyatçı çok uzun ve duygu sömürüsü içeren bir cevap yazıyor. Asla hatalarını ve alıntılar konusuna değinmeden beni suçlayan sonradan adet haline getireceği facebookta bunu yazmış şu abime bunu demiş vb. ifadeleri ile çokça inat ve aklanma çalışması ile yazıyı bitiriyor.
Altına yorum yazıyorum cevap hakkını kullandığı için teşekkür ediyorum. Sanmayın ki olay burada kapanıyor. Çok uzun süre UZUN MEHMET ile ilgili çalışmalarım var diyerek yazar ÇETİN bu kez Kestaneci Mahallesini mesken ediniyor. Bol nutuk ve ajitasyon ile UZUN MEHMET TORUNU iddiasında olan mahalleliyi ve bunu milli bir dava sanan mahalle muhtarını yanına bir gazeteciyi de alıp yine başlıyor bir şov kampanyasına üstü açık SAKAOĞLU ve ARMAĞAN alttan alta da benim şahsıma atıp tutuyor sırf bana kızgınlığı ve kendini aklama çalışması içinde rekor bir sürede 1 yıl içinde büyük bir çalışmaya imza atıyor(!) Ve benim sildiğim yorumları kitabına konu ederek dünya kitap tarihine en ilginç örneklerden birini sunuyor. Beni ölümsüzleştirdiği için teşekkür ederim. Bu kızgınlık ki yazdığı kitabın dayanak noktası bu blogda adını bile bilmediğim bir UZUN MEHMET torununa o anki kızgınlığım ile yazdığım cevap (Hatta kitaba ekleyince gördüm Ahmet Naim yerine kızgınlıkla SİNA ÇILADIR yazmışım) .Bunu da fırsata çevirip değerli araştırmacı ve yazar baba dostum SİNA ÇILADIR beye de gidip bir cephede oradan açmaya çalışmış. Hülasa kelam değerli dostlar facebook veya blog yorumlarınıza dikkat edin hırslı ve ilginç bir karakter size kızıp kitap bile basabilir. Böylece ölümsüz olabilirsiniz. Sağlıcakla kalın…

1 yorum:

birkealli dedi ki...

Cok tesekkurler